Zarządzenie Nr 150/2019
Burmistrza Miasta i Gminy w Bogatyni
z dnia 05 września 2019

w sprawie powołania komisji i sposobu przeprowadzenia weryfikacji majątku Gminy Bogatynia na lata 2019-2024

Na podstawie art. 4 ust. 3 pkt. 3 i 4, oraz art. 26 ust. 3 pkt. 1 i art. 27 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (tj. Dz. U. z 2019 poz. 351) oraz §5 pkt. 4 zarządzenia w spawie wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy Bogatynia stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 13/2019 Burmistrza Miasta i Gminy w Bogatyni z dnia 31 stycznia 2019 r. zarządzam, co następuje:


§ 1


1. Weryfikacji gruntów, praw zakwalifikowanych do nieruchomości Gminy Bogatynia oraz gruntów i prawa wieczystego użytkowania gruntów należących do Skarbu Państwa dokonują niżej wymienieni pracownicy komórki merytorycznej oraz komórki finansowej polegające na porównaniu zapisów w ewidencji analitycznej z odpowiednimi dokumentami stanowiącymi podstawę ich zapisów, a następnie na porównaniu zapisów w ewidencji analitycznej z ewidencją gminnego i powiatowego zasobu nieruchomości. Zespół weryfikacyjny sporządza protokół z weryfikacji salda na koniec roku obrotowego tj. 31 grudnia 20….r
2. Do przeprowadzenia weryfikacji powołuję komisję w składzie:
1) Lucyna Pędrak – Wydział Nieruchomości, Zagospodarowania Przestrzennego i Spraw Mieszkaniowych
2) Edyta Byczek – Wydział Nieruchomości, Zagospodarowania Przestrzennego i Spraw Mieszkaniowych
3) Genowefa Zakrzewska – Wydział Finansowo-Budżetowy
4) Anna Hanušová – Wydział Finansowo –Budżetowy


§ 2


1. Weryfikacji środków trwałych, do których dostęp jest znacznie utrudniony dokonują niżej wymienieni pracownicy komórki merytorycznej oraz komórki finansowej polegającej na porównaniu zapisów w ewidencji analitycznej z odpowiednimi dokumentami stanowiącymi podstawę zapisów a następnie na porównaniu zapisów w ewidencji analitycznej z ewidencją gminnego i powiatowego  zasobu nieruchomości. W przypadku braku odpowiednich dokumentów decyzję w sprawie określenia formy dokonania sprawdzenia stanu rzeczywistego ze stanem księgowych podejmuje kierownik jednostki. Osoby dokonujące weryfikacji sporządzają protokół z weryfikacji salda na koniec roku obrotowego tj. na dzień 31 grudnia 20….r.
2. Do przeprowadzenia weryfikacji powołuję komisję w składzie:
1) Joanna Zając – Wydział Przygotowania i Realizacji Inwestycji
2) Czesław Brożyna – Wydział Przygotowania i Realizacji Inwestycji
3) Genowefa Zakrzewska – Wydział Finansowo-Budżetowy
4) Anna Hanušová – Wydział Finansowo-Budżetowy


§ 3


1. Weryfikacji wartości niematerialnych i prawnych dokonują niżej wymienieni pracownicy komórki merytorycznej oraz komórki finansowej polegające na porównaniu zapisów  w ewidencji analitycznej z odpowiednimi dokumentami stanowiącymi podstawę zapisów i ze stanem rzeczywistym tj. czy dany tytuł wartości niematerialnej i prawnej ma przydatność gospodarczą. Osoby dokonujące weryfikacji sporządzają protokół z weryfikacji salda na koniec roku obrotowego tj. na dzień 31 grudnia 20….r.
2. Do przeprowadzenia weryfikacji powołuję komisję w składzie:
1) Tomasz Kuczaj – Wydział Administracyjny
2) Marcin Łohyn – Wydział Administracyjny
3) Genowefa Zakrzewska – Wydział Finansowo-Budżetowy
4) Anna Hanušová – Wydział Finansowo –Budżetowy


§ 4


1. Weryfikacji akcji i udziałów w podmiotach gospodarczych dokonują wymienieni pracownicy komórki merytorycznej i komórki finansowej polegające na porównaniu zapisów w ewidencji analitycznej z odpowiednimi dokumentami stanowiącymi podstawę zapisów ze stanem rzeczywistym. Osoby dokonujące weryfikacji odnotowują fakt przeprowadzenia weryfikacji na wydruku „finansowo-księgowym” zamieszczając klauzulę „dokonano weryfikacji” i umieszczają datę dokonania weryfikacji. Załącznik do wydruku stanowi pisemne potwierdzenie sald konta „030” podpisane przez spółki.

2. Do przeprowadzenia weryfikacji powołuję komisję w składzie:
1) Monika Pierzchalska – Wydział Finansowo-Budżetowy
2) Ewa Oliasz – Wydział Finansowo-Budżetowy
3) Genowefa Zakrzewska – Wydział Finansowo-Budżetowy
4) Anna Hanušová – Wydział Finansowo-Budżetowy

§ 5


1. Weryfikacji inwestycji (środków trwałych w budowie) dokonują wymienieni pracownicy komórek merytorycznych i komórki finansowej polegające na porównaniu figurujących w księgach rachunkowych poniesionych nakładów na budowę obiektów z fakturami, kosztorysami budowy, protokółami odbiorów i innymi dokumentami dotyczących budowanych obiektów. Z drugiej strony na sprawdzeniu przez pracowników komórek merytorycznych, czy wykazana w księgach wartość środków trwałych w budowie jest realna; czy nie są to roboty budowlane zaniechane lub zakończone. Sprawdzeniu podlega również kwestia czy dla wszystkich obiektów, których budowę zakończono wystawiono dowód przyjęcia środka trwałego „OT”. Osoby dokonujące weryfikacji odnotowują fakt przeprowadzenia inwentaryzacji na wydruku finansowo-księgowym zamieszczając klauzulę „dokonano weryfikacji” oraz składają podpis i umieszczają datę dokonania weryfikacji
2. Do przeprowadzenia weryfikacji powołuję komisję w składzie:
1) Wojciech Sawicki - Zastępca Burmistrza ds. Inwestycji
2) Joanna Zając – Wydział Przygotowania i Realizacji Inwestycji
3) Czesław Brożyna - Wydział Przygotowania i Realizacji Inwestycji
4) Jan Mazurek – Wydział Przygotowania i Realizacji Inwestycji
5) Genowefa Zakrzewska – Wydział Finansowo-Budżetowy


§ 6


1. Weryfikacji należności spornych i wątpliwych, należności wobec osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych, funduszy własnych i funduszu socjalnego dokonują pracownicy wydziałów merytorycznych tj. Wydział Przygotowania Realizacji Inwestycji, Wydział Finansowo-Budżetowy, Wydział Administracyjny:
a) należności sporne i wątpliwe wynikające z rozrachunków z kontrahentami z tytułu dostaw i usług inwentaryzuje się sprawdzając każdy tytuł należności i roszczeń dochodzonych w drodze powództwa cywilnego oraz co, do którego kontrahenci zgłosili odmowę zapłaty. Natomiast w przypadku należności nie będących przedmiotem powództwa, co do których nastąpiła odmowa zapłaty, wyjaśnia się jej powody, ustala się stan postępowania windykacyjnego, sprawdza się czy nie nastąpiło przedawnienie,
b) należności i zobowiązania wobec osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych z tytułów publicznoprawnych oraz pozostałe aktywa i pasywa inwentaryzuje się porównując zapisy w księgach rachunkowych (kont) z dowodami księgowymi uzasadniającymi te zapisy pod kątem zgodności sald i ich kwot z treścią dowodów oraz oceniając ich realność i prawidłowość zastosowanej wyceny,
c)  fundusze własne i fundusze socjalne inwentaryzuje się sprawdzając poprawność zmian ich stanu, które nastąpiły w ciągu roku. Osoby dokonujące weryfikacji odnotowują fakt przeprowadzenia inwentaryzacji na wydruku z programu „finansowo-księgowego” zamieszczając klauzulę „dokonano weryfikacji”, składają podpis i umieszczają datę dokonania weryfikacji. Pozostałe wydziały merytoryczne weryfikację salda przedstawiają na innym zestawieniu niż wydruk z programu finansowo-księgowego, dołączając dokumenty źródłowe powstałych zdarzeń gospodarczych.


§ 7


Wykonanie zarządzenia powierzam Skarbnikowi Gminy Bogatynia.


§ 8


Traci moc Zarządzenie nr 52 Burmistrza Miasta i Gminy Bogatynia z dnia 07 maja 2012 roku w sprawie powołania komisji weryfikacyjnych majątku Gminy Bogatynia.


§ 9


Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.