ULGI - umorzenie zaległości podatkowych, rozłożenie na raty należności/zaległości podatkowych, odroczenie terminu płatności należności/zaległości podatkowych
ULGI – umorzenie zaległości podatkowych, rozłożenie na raty należności/zaległości podatkowych, odroczenie terminu płatności należności/zaległości podatkowych
I. Miejsce załatwienia sprawy:
Wydział Podatków i Opłat Lokalnych
Numer pokoju - 3 (parter)
Wydział przyjmuje interesantów:
w poniedziałki od godz. 7:30 do 16:30
od wtorku do czwartku od godz. 7:30 do 15:00
w piątki od godz. 7:30 do 13:30
Numery telefonów - 75 77 25-125; 75 77 25-126; 75 77 25-127
II. Wymagane dokumenty:
1.wniosek skierowany do Burmistrza Miasta i Gminy Bogatynia
We wniosku należy podać imię i nazwisko/nazwę firmy, adres, PESEL/NIP, REGON i klasę PKD (w przypadku przedsiębiorcy),tytuł zaległości podatkowych, okres powstania zaległości/należności podatkowych, kwotę zaległości/należności podatkowych
2. Uzasadnienie wniosku
We wniosku należy wskazać ważny interes podatnika lub interes publiczny uzasadniający zastosowanie wnioskowanej ulgi, zgodnie z art. 67a ustawy Ordynacja podatkowa. O istnieniu „ważnego interesu podatnika” może świadczyć szczególnie trudna sytuacja finansowa, majątkowa podatnika, którą należy udokumentować
3. Dokumenty uzasadniające złożony wniosek
a) Osoby fizyczne składają „Oświadczenie o sytuacji rodzinnej, materialnej i finansowej” wraz z dokumentami poświadczającymi sytuację opisaną we wniosku (kopia zeznania podatkowego PIT za rok poprzedzający rok złożenia wniosku, odcinki rent, emerytur, wynagrodzeń za pracę, alimentów, rachunki na wydatki - np. za czynsz, gaz, energię elektryczną, telefon, leki, itp.)
b) Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą składają ”Formularz informacji przedstawionych przy ubieganiu się o pomoc de minimis”; Oświadczenie o uzyskaniu lub nie uzyskaniu pomocy de minimis; Sprawozdanie finansowe (zestawienie przychodów, rozchodów, rachunek zysków i strat) za rok poprzedzający dzień złożenia wniosku; dokumenty finansowe za rok poprzedzający dzień złożenia wniosku lub inne dokumenty obrazujące utratę płynności finansowej; „Oświadczenie o sytuacji rodzinnej, materialnej i finansowej” wraz z dokumentami poświadczającymi sytuację opisaną we wniosku (kopia zeznania podatkowego PIT za rok poprzedzający rok złożenia wniosku, odcinki rent, emerytur, wynagrodzeń za pracę, alimentów, rachunki na wydatki - np. za czynsz, gaz, energię elektryczną, telefon, leki, itp.)
c) Osoby prawne, jednostki organizacyjne oraz spółki nieposiadające osobowości prawnej składają ”Formularz informacji przedstawionych przy ubieganiu się o pomoc de minimis”; Oświadczenie o uzyskaniu lub nie uzyskaniu pomocy de minimis; Sprawozdanie finansowe (zestawienie przychodów, rozchodów, rachunek zysków i strat) za rok poprzedzający dzień złożenia wniosku; dokumenty finansowe za rok poprzedzający dzień złożenia wniosku lub inne dokumenty obrazujące utratę płynności finansowej
III. Opłaty:
Brak
IV. Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):
Miesiąc. W sprawach skomplikowanych - do dwóch miesięcy.
V. Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Jeleniej Górze, za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Bogatynia, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
VI. Ulgi dotyczą:
podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego i podatku od środków transportowych
VII. Podstawa prawna:
art. 67 a-e ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U.2020 r., poz. 1325 z późn. zm.)
VIII. Sposób składania wniosku:
a. wniosek, wraz z wymaganymi załącznikami, można złożyć w Biurze Obsługi Interesanta mieszczącym się na parterze Urzędu (numer pokoju 5) w godzinach pracy Urzędu
b. wniosek, wraz z wymaganymi załącznikami, można przesłać drogą pocztową na adres Urzędu
c. wniosek, wraz z wymaganymi załącznikami, można przesłać drogą elektroniczną za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP – w tym przypadku należy być posiadaczem bezpiecznego podpisu elektronicznego potwierdzonego certyfikatem kwalifikowanym lub profilu zaufanego ePUAP
UWAGA:
Podatnik może zostać wezwany do złożenia wyjaśnień lub uzupełnienia wniosku na każdym etapie prowadzonego postępowania.
Załączniki (3) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Załączniki
Oświadczenie o stanie majątkowym - osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą (332.2kB) | ||
Oświadczenie o stanie majątkowym - osoby fizyczne (195.2kB) | ||
Pomoc de minimis (1008kB) |
Metadane
Źródło informacji: | Marcin Pędrak |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Marcin Pędrak |
Data wprowadzenia: | 2020-12-23 13:52:38 |
Opublikował: | Marcin Pędrak |
Data publikacji: | 2020-12-23 14:06:46 |
Ostatnia zmiana: | 2020-12-23 14:06:46 |
Ilość wyświetleń: | 2082 |