Zarządzenie Nr 125/22
Burmistrza Miasta i Gminy Bogatynia
z dnia 12 maja 2022 roku


w sprawie wprowadzenia instrukcji sporządzania, obiegu, kontroli i archiwizowania dokumentów finansowo-księgowych w Urzędzie Miasta i Gminy w Bogatyni


Na podstawie art. 33 ust.3 w związku z art. 11a ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2022 r. poz. 559), art. 10 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz.217 ze zm.), Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 13 września 2017 r. w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz.342) oraz § 5 pkt 4 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy w Bogatyni wprowadzonego Zarządzeniem Burmistrza Miasta i Gminy Bogatynia nr 243/2021 z dnia 31 grudnia 2021 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy Bogatynia, zarządzam co następuje:

§ 1


Wprowadza się do stosowania Zakładową instrukcję sporządzania, obiegu i kontroli dokumentów finansowo-księgowych stanowiącą załącznik do zarządzenia, zwaną dalej instrukcją.

§ 2

Instrukcja stanowi element systemu kontroli zarządczej.

§3


Wykonanie zarządzenia powierza się  Głównemu księgowemu jednostki.

§4


Traci moc Zarządzenie Nr 155/2007 z dnia 16.11.2007 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji sporządzania, obiegu, kontroli i archiwizowania dokumentów finansowo-księgowych w Urzędzie Miasta i Gminy w Bogatyni oraz jego zmiany Zarządzenie Nr 127/2008 Burmistrza Miasta i Gminy Bogatynia z dnia 06.10.2008 r., Zarządzenie Nr 152/2010 Burmistrza Miasta i Gminy Bogatynia  z dnia 31 grudnia 2010 r.

§ 5


Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Pieczęć imienna i podpis Burmistrza