Zarzadzenie nr 130/2022 w sprawie zasad przyznawania i rozliczania zaliczek w Urzędzie Miasta i Gminy w Bogatyni.
Zarządzenie N 130/2022
Burmistrza Miasta i Gminy Bogatynia
z dnia 17 maja 2022 roku
w sprawie zasad przyznawania i rozliczania zaliczek w Urzędzie Miasta i Gminy w Bogatyni
Na podstawie art. 68 ustawy o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 r. (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz. 305 ze zm.), art. 87 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1320 ze zm.), Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz.U. z 2013 r. poz. 167) zarządzam, co następuje:
§ 1
1) pracownikom Urzędu Miasta i Gminy w Bogatyni,
2) sołtysom
§ 2
1) pokrycia kosztów podróży służbowych,
2) zakupu towarów i usług związanych z realizacją zadań bieżących, w ramach planu finansowego obowiązującego w danym roku budżetowym, w granicach maksymalnych wysokości obrotów gotówkowych określonych w odrębnych przepisach.
§ 3
Kwota zaliczki jednorazowej nie może przekroczyć 3.000,00 zł.
§ 4
1. Podstawę otrzymania zaliczki i jej późniejszego rozliczenia stanowią dokumenty wymienione w Instrukcji sporządzania, obiegu, kontroli i archiwizowania dokumentów
finansowo-księgowych opracowanej dla Urzędu Miasta i Gminy w Bogatyni t.j. :
- wniosek o zaliczkę,
- rozliczenie zaliczki,
- polecenie wyjazdu służbowego.
2. Wniosek o wypłatę zaliczki powinien zawierać termin rozliczenia zaliczki zgodny z terminem określonym w instrukcji obiegu dokumentów.
Pobrane zaliczki na pokrycie zakupu towarów i usług na realizację zadań bieżących powinny być rozliczane bezzwłocznie po wykonaniu zadania, nie później niż w terminie 7 dni roboczych od daty pobrania zaliczki.
Pobrane zaliczki na pokrycie kosztów podróży służbowych powinny być rozliczane bezzwłocznie po wykonaniu zadania, nie później niż w terminie 14 dni od daty zakończenia podróży służbowej.
Wniosek o zaliczkę winien być zatwierdzony do wypłaty przez Burmistrza, Skarbnika lub ich pełnomocników.
3. Wniosek o zaliczkę podpisuje zaliczkobiorca, składając równocześnie upoważnienie do potrącenia kwoty nierozliczonej zaliczki w wyznaczonym terminie z:
1) najbliższej wypłaty wynagrodzenia – dotyczy pracowników Urzędu,
2) najbliższej wypłaty diety lub prowizji – dotyczy sołtysów.
4. Nowa zaliczka może zostać udzielona, pod warunkiem, że zaliczkobiorca rozliczył się
z zaliczki uprzednio pobranej.
5. Wniosek o zaliczkę pod względem merytorycznym zatwierdza naczelnik wydziału / pracownik zatrudniony na samodzielnym stanowisku będący dysponentem budżetu, z którego realizowany ma być wydatek oraz zatwierdza do wypłaty Skarbnik Gminy i Burmistrz lub osoby przez nich upoważnione.
6. Wypłata zaliczki następuje w formie gotówki lub przelewem na rachunek bankowy wskazany na wniosku o zaliczkę.
7. Rozliczanie zaliczek następuje na podstawie dowodu księgowego „rozliczenie zaliczki” sporządzonego przez zaliczkobiorcę, w którym wyszczególnia on załączone dokumenty rozliczeniowe. Każdy załączony dokument podlega akceptacji przez upoważnione osoby.
8. Sprawdzenia merytorycznego rozliczanej zaliczki dokonuje upoważniony pracownik z komórki organizacyjnej, z budżetu której dokonano wydatku, sprawdzenia formalno-rachunkowego dokonuje upoważniony pracownik Wydziału Finansowego. Rozliczenie zaliczki zatwierdza Burmistrz, Skarbnik lub ich pełnomocnicy.
9. Jeżeli zaliczkobiorca przedstawił dowody stwierdzające:
1) wydatkowanie wyższej kwoty od kwoty pobranej zaliczki, lecz nie większej niż 20% kwoty zaliczki udzielonej - wówczas różnica zostanie wypłacona zaliczkobiorcy,
2) wydatkowanie niższej kwoty od kwoty pobranej zaliczki – wówczas różnica podlega zwrotowi do kasy lub na konto Urzędu Miasta i Gminy Bogatynia w terminie rozliczenia zaliczki.
§ 5
Dopuszcza się pobieranie stałych zaliczek. Osoby pobierające zaliczki stałe oraz wysokość zaliczek i daty ich rozliczenia ustala Sekretarz na podstawie wykazu zatwierdzonego przez Burmistrza i przekazywanego do Wydziału Finansowego.
Zaliczki stałe powinny być rozliczane przed upływem okresu ich ważności:
- w terminie podanym na wniosku o zaliczkę,
- w przypadku usprawiedliwionej nieobecności w pracy (np. urlop wypoczynkowy, choroba) trwającej dłużej niż 7 dni roboczych,
- przed upływem roku budżetowego (do 20 grudnia danego roku),
- przed ustaniem stosunku służbowego.
§ 6
Odpowiedzialnych za przestrzeganie powyższego zarządzenia ustanawia się naczelników wydziałów oraz pracowników zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach w Urzędzie. Wykonanie Zarządzenia powierza się Skarbnikowi.
§ 7
Traci moc Zarządzenie Nr 25/2019 Burmistrza Gminy i Miasta w Bogatyni z dnia 1 marca 2019 r. w sprawie zasad przyznawania i rozliczania zaliczek w Urzędzie Miasta i Gminy w Bogatyni.
§ 8
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Beata Skoryna |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Donata Kasprzak |
Data wprowadzenia: | 2022-05-17 09:00:19 |
Opublikował: | Donata Kasprzak |
Data publikacji: | 2022-05-17 09:04:14 |
Ostatnia zmiana: | 2022-05-17 09:04:23 |
Ilość wyświetleń: | 667 |