Uchwała nr XXIV/208/05

Rady Gminy i Miasta Bogatynia

z dnia 28 lutego 2005r.

w sprawie przyjęcia regulaminu określającego wysokośł oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom, w 2005 roku, dodatków: motywacyjnego, funkcyjnego, za warunki pracy oraz niektórych innych składników wynagrodzenia, a także wysokośł i szczegółowe zasady przyznawania i wypłacania dodatku mieszkaniowego

Na podstawie art.18 ust.2 pkt.15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 ze. zm.) oraz na podstawie art. art. 30 ust. 6, 49 ust. 2, 54 ust. 3 i 7 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (t.j. Dz. U. z 2003 r. Nr 118, poz.1112 ze zm.) zwanej dalej „Kartą Nauczyciela” i Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagrodzenia za pracę w dniu wolnym od pracy (Dz. U. z 2005 r. Nr 22, poz. 181) zwanym dalej „Rozporządzeniem”, Rada Gminy i Miasta w Bogatyni uchwala, co następuje:

ROZDZIAŻ I

DODATEK ZA WYSŻUGÄ LAT

§ 1

1. Nauczycielom przysługuje dodatek za wysługę lat zgodnie z postanowieniami art. 33 ust. 1 „Karty Nauczyciela” oraz § 7 „Rozporządzenia”.

2. Dodatek za wysługę lat przysługuje również za dni nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby bądź konieczności sprawowania opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem rodziny, za które nauczyciel otrzymuje wynagrodzenie lub zasiłek z ubezpieczenia społecznego.

3. Zmianę wysokości dodatku za wysługę lat oraz zasady jego wypłacania określa art. 39 ust. 1 i 3 „Karty Nauczyciela”.

ROZDZIAŻ II

DODATEK MOTYWACYJNY

§ 2

1. Ogólne warunki przyznawania nauczycielom dodatku motywacyjnego określa § 6 „Rozporządzenia”.

2. Dodatek motywacyjny jest ruchomą częścią wynagrodzenia nauczycieli i przyznawany jest w zależności od osiąganych wyników w pracy.

3. Ustala się następujące kryteria przyznania dodatku motywacyjnego dla nauczycieli;

1) Osiągnięcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze:

a) praca z wychowankiem, uczniem zdolnym,

b) praca z wychowankiem, uczniem mającym trudności,

c) osiągane postępy nauczania ustalone na podstawie badań narzędziami pomiaru dydaktycznego lub sprawdzianami opracowanymi w zespole przedmiotowym,

d) doprowadzenie ucznia (uczniów) do sukcesów naukowych, sportowych, artystycznych w skali międzyszkolnej (olimpiady, konkursy, rozgrywki, zawody, koncerty),

e) udokumentowane osiągnięcia w pracy z wychowankiem, uczniem: osiągnięcie sukcesów przez ucznia w skali województwa (okręgu) i kraju (etap centralny).

2) Jakośł świadczonej pracy:

a) planowanie pracy :

- rozkład materiału nauczania,

- plan wychowawczy klasy uwzględniający program wychowawczy szkoły(placówki).

b) organizacja procesu lekcyjnego, dobór metod i środków dydaktycznych (np. na podstawie hospitacji, ankietowania itd.),

c) ocenianie osiągnięł uczniów, analiza wyników nauczania uczniów (wspólnie z rodzicami i uczniami) w celu właściwego zaplanowania dalszych działań edukacyjnych, stosowanie pomiaru dydaktycznego,

d) przeprowadzenie ewaluacji procesu nauczania i uczenia się (zbieranie informacji zwrotnej od uczniów, wychowanków),

e) troska o klasy i pracownie, wkład pracy w ich urządzenie, wzbogacenie w pomoce dydaktyczne,

f) przestrzeganie dyscypliny pracy (punktualnośł, rzetelne pełnienie dyżurów),

g) realizacja zarządzeń dyrektora szkoły (m.in. właściwy przepływ informacji między nauczycielem - uczniem - rodzicem),

h) innowacyjnośł w działaniu pedagogicznym,

i) upowszechnianie osiągnięł nauczyciela, a tym samym prezentowanie dorobku szkoły w środowisku.

3) Zaangażowanie w przygotowaniu i realizacji zajęł i czynności wynikających z zadań statutowych szkoły oraz związanych z samokształceniem i doskonaleniem zawodowym:

a) realizacja programu wychowawczego szkoły, a także zamierzeń ujętych w planie wychowawczym klasy - imprezy klasowe, wycieczki, zielone szkoły, wyjścia do kina, teatru, muzeum, udział klasy w życiu szkoły (czas poświęcony wychowankom poza lekcjami),

b) współpraca z rodzicami :

- rozpoznawanie warunków rodzinnych uczniów, rozwiązywanie konfliktów,

- pozyskiwanie rodziców do współpracy ze szkołą, włączanie rodziców w tworzenie autonomii i „charakteru” szkoły otwartej.

c) opieka nad organizacjami szkolnymi,

d) systematyczne uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego:

- aktualizacja swojej wiedzy z przedmiotu (warsztaty, kursy, studia podyplomowe),

- szkolne i wyjazdowe warsztaty, kursy, studia podyplomowe - inne,

e) praca w stałych zespołach lub komisjach rady pedagogicznej
(zgodnie z regulaminem),

f) dodatkowe funkcje pełnione przez nauczycieli:

- przewodniczący zespołu przedmiotowego,

- opiekun samorządu,

- lider wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli,

- inne.

g) organizacja imprez szkolnych i miejskich : konkursów, spotkań, itp.
(wychodzenie ze swoją działalnością poza środowisko szkolne),

h) dzielenie się doświadczeniem zawodowym z innymi:

- opieka nad praktykantem (studentem),

- prowadzenie lekcji koleżeńskich,

i) dodatkowe czynności zlecane doraźnie przez dyrektora szkoły, np. inwentaryzacja, praca podczas wakacji, itp.,

j) aktywny udział w pracach rady pedagogicznej: obecności, przygotowanie materiałów, prowadzenie warsztatów szkoleniowych, itp.

4. Ustala się następujące kryteria dodatku motywacyjnego dyrektorom jednostek oświatowych;

1) Skutecznośł oddziaływań dydaktycznych:

a) wyniki klasyfikacji i promocji,

b) udział, sukcesy w konkursach (olimpiadach) przedmiotowych i innych na różnym szczeblu, np. powiatowym, wojewódzkim, (okręgowym) i centralnym,

c) wyniki zewnętrznych badań poziomu nauczania,

d) wspomaganie uczniów, wychowanków w ich rozwoju (w tym: mających trudności w nauce),

e) zapewnienie pomocy uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych (w tym : nauczanie uczniów niepełnosprawnych).

2) Skutecznośł oddziaływań wychowawczo - opiekuńczych:

a) diagnozowanie i eliminowanie zachowań nagannych (agresja, uzależnienia, absencja),

b) zapewnienie w szkole poczucia bezpieczeństwa uczniom i nauczycielom,

c) tworzenie przyjaznej atmosfery sprzyjającej rozwojowi uczniów /wychowanków/ (w tym: właściwych relacji między uczniami, uczniami i nauczycielami),

d) organizowanie efektywnej pomocy psychologiczno- wychowawczej (w tym: współpraca z poradnią psychologiczno - pedagogiczną oraz innymi instytucjami wspomagającymi pracę wychowawczą szkoły),

e) tworzenie warunków do rozwijania zdolności i zainteresowań uczniów (naukowych, sportowych, artystycznych).

3) Preferowanie działań organizacyjnych i pedagogicznych (w tym innowacyjnych) tworzących indywidualny charakter szkoły :

a) opracowanie i realizowanie planu rozwoju szkoły,

b) wdrażanie autorskich programów nauczania,

c) promowanie osiągnięł edukacyjnych szkoły (placówki).

4) Jakośł świadczonej pracy:

a) wykazywanie dbałości o mienie komunalne będące w zarządzie dyrektora i gospodarne nim zarządzanie, w tym:

- konserwacja i naprawy w wyniku przeglądów doraźnych i okresowych,

- realizacja planu remontów,

- modernizowanie bazy szkolnej (w tym: racjonalnośł zakupów).

b) Prowadzenie racjonalnej polityki kadrowej :

- systematyczne(terminowe) dokonywanie oceny pracy nauczycieli,

- inicjowanie i wspieranie rozwoju zawodowego nauczycieli (w tym: prowadzącego do uzyskiwania kolejnych szczebli awansu zawodowego),

- przeciwdziałanie problemom i konfliktom zakładowym i środowiskowym oraz skuteczne ich rozwiązywanie.

c) Zapewnienie wysokiego stopnia organizacji pracy szkoły:

- respektowanie statutu placówki,

- zapewnienie sprawnego systemu obiegu informacji (dyrektor - nauczyciele - uczniowie - rodzice),

- wykazywanie dbałości o właściwy poziom bezpieczeństwa i higieny pracy (pracowników i uczniów),

- zorganizowanie właściwej opieki nad uczniami (np.: żywienie, świetlica, opieka medyczna, wycieczki, zapomogi, różne formy pomocy uczniom),

- kontrolowanie przestrzegania dyscypliny pracy,

- opracowanie i stosowanie systemu ewaluacji pracy szkoły (placówki).

5) Zaangażowanie w przygotowanie i realizację zajęł i czynności wynikających z zadań statutowych szkoły oraz związanych z samokształceniem i doskonaleniem zawodowym:

a) rzetelne zaplanowanie budżetu (planu rzeczowo- finansowego) szkoły,

b) racjonalne dysponowanie przyznanymi szkole środkami określonymi w planie finansowo - rzeczowym,

c) pozyskiwanie dodatkowych środków finansowych i świadczeń na rzecz szkoły (w ramach obowiązujących przepisów),

d) organizowanie współpracy między szkołami,

e) współpraca z instytucjami oświatowymi (stowarzyszenia, fundacje) w celu podnoszenia jakości oferty dydaktyczno - wychowawczej,

f) projektowanie i realizacja współpracy przygranicznej i międzynarodowej,

g) realizowanie założeń polityki oświatowej organu prowadzącego, a w szczególności:

- respektowanie postanowień, decyzji i uchwał organu,

- wypełnianie dodatkowych zadań zleconych przez organ prowadzący,

h) merytoryczna i bezkonfliktowa współpraca z Wydziałem Oświaty Urzędu Miasta i Gminy:

- przestrzeganie ustalonych procedur i terminów, (np. tworzenie arkusza organizacji pracy szkoły, wprowadzanie aneksów, sporządzanie sprawozdań budżetowych i statystycznych),

- terminowośł i rzetelnośł w realizacji wytycznych Wydziału,

i) prawidłowe wywiązywanie się z obowiązków związanych ze sprawowaniem nadzoru pedagogicznego,

j) przestrzeganie zasad oceniania, klasyfikowania, promowania i przeprowadzania egzaminów, diagnozowanie poziomu nauczania i postępu (przyrostu wiedzy i umiejętności), ewaluacja systemu kształcenia,

k) organizowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli, w tym własnego. Inicjowanie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli zgodnego z zapotrzebowaniem placówki.

5. Wysokośł środków finansowych przeznaczonych na dodatki motywacyjne określa zestawienie w uchwale budżetowej na 2005 rok jako procentowy wskaźnik wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli.

6. Nauczycielowi dodatek motywacyjny przyznaje dyrektor szkoły.

7. Dyrektorowi szkoły dodatek motywacyjny przyznaje Burmistrz

8. Dodatki motywacyjne dla nauczycieli i dyrektorów przyznawane są w ramach środków finansowych ujętych w uchwale budżetowej i zatwierdzonych w planach finansowych jednostek oświatowych na 2005 r.

9. Kwota dodatku motywacyjnego przyznana nauczycielowi nie może był wyższa niż 50 % jego wynagrodzenia zasadniczego.

10. Kwota dodatku motywacyjnego przyznana dyrektorowi nie może był wyższa niż 70 % jego wynagrodzenia zasadniczego.

11. Dodatek motywacyjny przyznawany jest na okres nie krótszy niż trzy miesiące i nie dłuższy niż sześł miesięcy.

12. Dodatek motywacyjny wypłaca się zgodnie z art. 39 ust. 3 „Karty Nauczyciela”.

ROZDZIAŻ III

DODATEK FUNKCYJNY

§ 3

1. Dodatek funkcyjny jest przyznawany nauczycielom zgodnie z § 5 „Rozporządzenia”.

2. Nauczycielom, którym powierzono stanowisko kierownicze przewidziane w statucie szkoły, przysługuje dodatek funkcyjny w wysokości określonej w tabeli do niniejszego regulaminu.

3. Wysokośł dodatku funkcyjnego dla dyrektora ustala Burmistrz w granicach stawek określonych tabelą uwzględniając m.in. wielkośł szkoły, jej warunki organizacyjne, złożonośł zadań wynikających z funkcji kierowniczej, liczbę stanowisk kierowniczych w szkole, wyniki pracy szkoły.

4. Wysokośł dodatków funkcyjnych dla wicedyrektorów, innych stanowisk kierowniczych jak również osób wymienionych w ust. 5 przyznaje dyrektor szkoły w granicach określonych stawek

5. Dodatek funkcyjny przysługuje również nauczycielowi z tytułu wykonywania zadań:

1) opiekuna stażu w wysokości:

- 50 zł miesięcznie,

2) wychowawcy klasy, oddziału w wysokości:

- 35 zł miesięcznie,

3) doradcy metodycznego w wysokości:

- od 150 zł do 400 zł.

6. Nauczycielowi przysługują dodatki wymienione w ust. 5. W wypadku zbiegu prawa do kilku dodatków, o których mowa w ust. 2, przysługuje tylko jeden z nich - najwyższy.

7. Prawo do dodatku funkcyjnego przysługuje w okresie zajmowania odpowiedniego stanowiska kierowniczego lub wykonywania zadań, za które przysługuje dodatek. Jeżeli odpowiednie stanowisko kierownicze lub funkcję powierzono nauczycielowi na okres nie obejmujący pełnych miesięcy, dodatek funkcyjny wypłaca się w wysokości proporcjonalnej do czasu pełnienia związanych z nimi obowiązków.

8. Dodatek funkcyjny związany ze stanowiskiem przysługuje również osobie, której powierzono odpowiednie obowiązki w zastępstwie innej osoby, jeśli jej nieobecnośł w pracy przekracza  trzy miesiące.  

9. Dodatek funkcyjny nie przysługuje w okresie nie usprawiedliwionej nieobecności w pracy, w okresie urlopu dla poratowania zdrowia oraz w okresach, za które nie przysługuje wynagrodzenie zasadnicze.

10. Wynagrodzenie określone w ust. 2 i 5 wypłaca się zgodnie z art. 39 ust. 3 „Karty Nauczyciela”.

Tabela dodatków funkcyjnych

L.p.

Stanowisko

Miesięcznie w zł

   

od

do

1.

Przedszkola

- Dyrektor przedszkola

- Wicedyrektor

 

160

100

1000

600

2.

Szkoły

- Dyrektor szkoły liczącej do 6 oddziałów

- Dyrektor szkoły liczącej od 7 do 12 oddziałów

- Dyrektor szkoły liczącej powyżej 12

- Wicedyrektor

- Kierownik szkolenia praktycznego

- Kierownik filii, z-ca kierownika szkolenia praktycznego

- Kierownik świetlicy szkolnej

160

200

300

160

250

100

50

1400

1600

2000

1400

1000

600

600

ROZDZIAŻ IV

DODATEK ZA WARUNKI PRACY

§ 4

1. Dodatek za warunki pracy przysługuje nauczycielom zgodnie z postanowieniami art. 34 ust. 1 „Karty Nauczyciela” oraz § 8 i 9 „Rozporządzenia” za każdą godzinę przepracowaną w trudnych lub uciążliwych warunkach.

2. Nauczycielom i wychowawcom przysługuje dodatek za trudne warunki pracy w przypadku gdy:

1) prowadzą zajęcia dydaktyczne i wychowawcze w klasach i oddziałach integracyjnych - w wysokości 10% wynagrodzenia zasadniczego,

2) prowadzą zajęcia dydaktyczne w szkołach (klasach) przysposabiających do pracy zawodowej - w wysokości 5% wynagrodzenia zasadniczego,

3) prowadzą nauczanie indywidualne lub zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze dzieci zakwalifikowanych do kształcenia specjalnego - w wysokości 20% wynagrodzenia zasadniczego, według zasad ustalonych w ust.3.

3. Dodatki za trudne warunki pracy przysługują w takiej części, w jakiej godziny pracy w trudnych warunkach pozostają do obowiązującego wymiaru godzin.

4. Dodatki za warunki pracy wypłaca się zgodnie z art. 39 ust. 3 „Karty Nauczyciela”.

ROZDZIAŻ V

WYNAGRODZENIE ZA GODZINY PONADWYMIAROWE ORAZ GODZINY DORAÂŹNYCH ZASTÄPSTW

§ 5

1. Dla celów obliczenia wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe ustala się:

- bazowy wymiar godzin, za który przyjmuje się tygodniowy wymiar godzin zajęł w rozumieniu art. 42 ust. 3 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 roku - Karta Nauczyciela oraz Uchwale nr XI/86/99 Rady Gminy i Miasta w Bogatyni z dnia 27.05.1999 r. w sprawie tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęł niektórych nauczycieli, według którego nauczyciel realizuje najwięcej zajęł w odniesieniu do ich obowiązkowego tygodniowego wymiaru,

- dzienną normę godzin nauczyciela, dzieląc jego bazowy wymiar godzin przez liczbę dni w tygodniu, w których ustalono dla niego zajęcia w rozkładzie zajęł placówki,

- normatywną liczbę godzin nauczyciela w okresie rozliczeniowym, mnożąc dzienną normę godzin nauczyciela przez liczbę dni tego okresu, w których nauczycielowi ustalono zajęcia w rozkładzie zajęł placówki, pomniejszoną o dni usprawiedliwionej nieobecności oraz dni ustawowo wolne od pracy i dni wolne od nauki w szkole.

2. Nauczycielowi, któremu przydzielono zajęcia realizowane według różnych tygodniowych wymiarów godzin zajęł należy każdą jego godzinę przeliczał na godziny bazowego wymiaru godzin za pomocą przelicznika wyznaczonego przez podzielenie jego bazowego wymiaru godzin przez odpowiedni obowiązkowy wymiar godzin realizowanych zajęł.

3. Liczbę godzin ponadwymiarowych w okresie rozliczeniowym oblicza się odejmując od liczby faktycznie przepracowanych w tym okresie godzin normatywną liczbę godzin za ten okres, przy czym przyjmuje się, że liczba godzin ponadwymiarowych jest równa 0, jeśli tak obliczona wartośł jest ujemna.

4. Liczba godzin ponadwymiarowych, za które należy się wynagrodzenie nie może był większa niż różnica pomiędzy sumą godzin nauczyciela w jego rozkładzie zajęł a iloczynem dziennej normy godzin nauczyciela i liczby dni, w których nauczycielowi ustalono zajęcia w rozkładzie zajęł.

5. Za faktycznie przepracowane uznaje się także godziny zajęł, których nauczyciel nie mógł zrealizował ze względu na wykonywanie innych prac zleconych mu przez pracodawcę.

6. Wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe przydzielone w planie organizacyjnym nie przysługuje za dni, w których nauczyciel nie realizuje zajęł z powodu przerw przewidzianych przepisami o organizacji roku szkolnego, rozpoczynania lub kończenia zajęł w środku tygodnia oraz za dni usprawiedliwionej nieobecności w pracy.

7. Nauczycielom, którzy w dniu wolnym od pracy realizują planowane i odpowiednio udokumentowane zorganizowane zajęcia dydaktyczne, wychowawcze, a nie otrzymują za ten dzień innego dnia wolnego, przysługuje odrębne wynagrodzenie zgodnie z § 10 „Rozporządzenia”.

8. Nauczycielom zajmującym stanowiska kierownicze, sprawującym w dniu wolnym od pracy nadzór nad przebiegiem zajęł dydaktycznych, wychowawczych, nie przysługuje z tego tytułu odrębne wynagrodzenie.

9. Wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe i doraźnych zastępstw wypłaca się zgodnie z art. 39 ust. 4 „Karty Nauczyciela”.

ROZDZIAŻ VI

NAGRODY ZE SPECJALNEGO FUNDUSZU NAGRÓD

§ 6

1. Nauczycielom przysługują nagrody zgodnie z postanowieniami art. 49 ust. 1 pkt. 1 „Karty Nauczyciela”.

2. Środki na nagrody w ramach specjalnego funduszu nagród dla nauczycieli w wysokości 1% planowanych środków na wynagrodzenia osobowe nauczycieli planuje dyrektor szkoły w rocznym planie finansowym, z tym, że:

1) 80% kwoty pozostawia do swojej dyspozycji,

2) 20% kwoty przekazuje do dyspozycji organu prowadzącego.

3. Nagrody mają charakter uznaniowy, przyznanie nauczycielowi nagrody uzależnione jest w szczególności od :

1) Posiadania dobrej lub wyróżniającej oceny pracy,

2) legitymowania się wybitnymi osiągnięciami w pracy dydaktyczno- wychowawczej, pracy opiekuńczo-wychowawczej oraz w realizacji innych zadań statutowych szkoły,

3) przepracowania przez nauczyciela w szkole co najmniej roku.

4. Nagrody nauczycielom przyznają :

1) ze środków o których mowa w ust. 2 pkt. 1 - dyrektor zgodnie z obowiązującymi przepisami,

2) ze środków o których mowa w ust. 2 pkt. 2 - burmistrz na podstawie regulaminu przyznawania nagrody burmistrza.

5. Regulamin przyznawania nagrody Burmistrza Miasta i Gminy Bogatynia określa załącznik nr 1 do uchwały.

6. Wzór wniosku o przyznanie nagrody Burmistrza Miasta i Gminy Bogatynia określa załącznik nr 2 do uchwały.

ROZDZIAŻ VII

DODATEK MIESZKANIOWY

§ 7

1. Nauczycielom zatrudnionym w wymiarze nie niższym niż połowa tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin przysługuje dodatek mieszkaniowy zgodnie z postanowieniami art. 54 ust.3 i 7 „Karty Nauczyciela”.

2. Wysokośł dodatku mieszkaniowego uzależniona jest od stanu rodzinnego nauczyciela i wynosi:

1) dla jednej osoby - 6 % miesięcznej stawki najniższego wynagrodzenia za pracę pracowników, ustalonego przez Ministra Pracy i Polityki Socjalnej zwanej dalej „najniższym  wynagrodzeniem”,

2) dla dwóch osób - 8% najniższego wynagrodzenia,

3) dla trzech osób - 10% najniższego wynagrodzenia,

4) dla czterech i więcej osób - 12% najniższego wynagrodzenia.

3. Do osób o których mowa w ust. 2 zalicza się nauczyciela oraz wspólnie z nim zamieszkujących: współmałżonka oraz dzieci, a także rodziców pozostających ma jego wyłącznym utrzymaniu.

4. Nauczycielowi i jego współmałżonkowi, będącemu także nauczycielem, stale z nim zamieszkującemu, przysługuje tylko jeden dodatek w wysokości określonej w pkt.1. Małżonkowie wspólnie określają pracodawcę, który będzie im wypłacał dodatek.

5. Dodatek przysługuje nauczycielowi niezależnie od tytułu prawnego do zajmowanego przez niego lokalu mieszkalnego.

6. Dodatek przysługuje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nauczyciel złożył wniosek o jego przyznanie.

7. Dodatek przysługuje w okresie wykonywania pracy, a także w okresach:

1) nieświadczenia pracy, za które przysługuje wynagrodzenie,

2) pobierania zasiłku z ubezpieczenia społecznego,

3) odbywania zasadniczej służby wojskowej, przeszkolenia wojskowego, okresowej służby wojskowej; w przypadku jednak gdy z nauczycielem powołanym do służby zawarta była umowa o pracę na czas określony, dodatek wypłaca się nie dłużej niż do końca okresu, na który umowa ta została zawarta,

4) korzystania z urlopu wychowawczego.

8. Dodatek mieszkaniowy przyznaje dyrektor szkoły, a dyrektorowi szkoły - organ prowadzący szkołę.

9. Dodatek mieszkaniowy wypłaca się miesięcznie z dołu.

ROZDZIAŻ VIII

POSTANOWIENIA KOĹCOWE

§ 8

Traci moc Uchwała nr XXVI/211/2000 Rady Gminy i Miasta Bogatynia z dnia 25 sierpnia 2000 roku w sprawie zasad wynagradzania nauczycieli, ustalenia regulaminu określającego wysokośł oraz szczegółowe warunki przyznawania dodatków: funkcyjnych, motywacyjnych oraz dodatków za warunki pracy oraz niektórych innych składników wynagrodzenia, a także wysokości, szczegółowych zasad przyznawania i wypłacania dodatku mieszkaniowego oraz Uchwała nr XXX/244/2000 Rady Gminy i Miasta Bogatynia z dnia 28 grudnia 2000 roku w sprawie zmiany Uchwały nr XXVI/211/2000 Rady Gminy i Miasta Bogatynia z dnia 25 sierpnia 2000 roku w sprawie zasad wynagradzania nauczycieli, ustalenia regulaminu określającego wysokośł oraz szczegółowe warunki przyznawania dodatków : funkcyjnych, motywacyjnych oraz dodatków za warunki pracy oraz niektórych innych składników wynagrodzenia, a także wysokości, szczegółowych zasad przyznawania i wypłacania dodatku mieszkaniowego.

§ 9

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Bogatynia.

§ 10

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2005 roku do 31 grudnia 2005 roku.