Zarządzenie  Nr 152/2010
Burmistrza Miasta i Gminy  Bogatynia
z dnia  31 grudnia 2010 r.


w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 155/2007 z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie wprowadzenia Instrukcji sporządzania, obiegu, kontroli i archiwizowania dokumentów finansowo-księgowych w Urzędzie Miasta i Gminy w Bogatyni.


Na podstawie art. 4 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (tekst jednolity Dz. U. z 2009 r., Nr 152, poz. 1223 z późniejszymi zmianami), Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2010 r., Nr 128, poz. 861) oraz na podstawie § 20 pkt 1c Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy zarządzam co następuje:


§ 1


W Zarządzeniu Burmistrza Miasta i Gminy Bogatynia Nr 155/2007 z dnia 16 listopada 2007 roku wprowadza się następujące zmiany:
1. W Załączniku Nr 1 w  Rozdziale I  PODSTAWY PRAWNE § 1 otrzymuje następujące brzmienie:
Instrukcję opracowano na podstawie przepisów ogólnych obowiązujących oraz wypracowanych i sprawdzonych przez praktykę rozwiązań w zakresie organizacji, kontroli i obiegu dokumentów, a w szczególności na podstawie:


1. Ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009 r., Nr 152, poz. 1223 z późn. zm.)
2. Ustawy z dnia 27 sieprnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r., Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.)
3. Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z     2010 r., Nr 113, poz. 759 z późn. zm.)
4. Ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r., Nr 54, poz. 535 z późn. zm.)
5. Innych aktów prawnych, na które powołuje się instrukcja w zakresie omawianych zagadnień.


2. W Załączniku  Nr 1 w Rozdziale III DOWODY KSIĘGOWE – DANE SZCZEGÓŁOWE § 9 Treść dowodu księgowego pkt 9 otrzymuje następujące brzmienie:
Nota korygująca powinna zawierać, zgodnie z § 15 pkt 3 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatki, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług, co najmniej:
-  nr kolejny i datę jej wystawienia,
- imiona i nazwiska albo nazwy bądź nazwy skrócone wystawcy noty i wystawcy faktury lub faktury korygującej oraz ich adresy i numery identyfikacji podatkowej,
- dane zawarte w fakturze korygowanej dotyczące daty wystawienia, daty sprzedaży
- wskazanie treści korygowanej informacji oraz treści prawidłowej.


§ 2


Pozostałe postanowienia Zarządzenia pozostają bez zmian.


§ 3


Wykonanie Zarządzenia powierza się Naczelnikowi Wydziału Budżetowego.


§ 4

 

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.