Niezbędny formularz:
wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego lub wniosek o wydanie zaświadczenia


Opis procedury załatwienia sprawy :

  -  z rejestru stanu cywilnego wydaje się: - odpisy skrócone aktów stanu cywilnego, - odpisy zupełne  aktów stanu cywilnego, - odpisy aktu stanu cywilnego na drukach wielojęzycznych, - zaświadczenia o dokonanych w księgach wpisach lub ich braku, - zaświadczenie o stanie cywilnym;

  - o odpis stanu cywilnego może ubiegać się osoba, której stan cywilny został w akcie stwierdzony, jej wstępny, zstępny, rodzeństwo, małżonek lub przedstawiciel ustawowy oraz każdy kto wykaże interes prawny.

Wymagane dokumenty

  - do wglądu: dokument stwierdzający tożsamość wnioskodawcy


Opłaty: opłata  skarbowa, odpowiednio:

odpis skrócony aktu: 22,00 zł,
odpis aktu na drukach wielojęzycznych: - 22 zł,
odpis zupełny aktu:- 33,00 zł,
zaświadczenie o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego: 24,00zł,
zaświadczenia o dokonanych w księgach wpisach lub ich braku: 24,00zł,


 -   opłatę uiszcza się:    kasa urzędu  bądź na konto Urzędu MG Bogatynia: 05 1020 2137 0000 9302 0118 1908,

 -   zwolnienia z opłaty skarbowej określa  ustawa z dnia 16 listopada2006r. -  o opłacie skarbowej ( Dz.U. 2021. 1923)

Termin załatwienia sprawy:

Odpisy aktów stanu cywilnego przeniesionych do rejestru stanu cywilnego w chwili składania wniosku - wydaje się niezwłocznie
Odpisy aktów stanu cywilnego nie przeniesionych do rejestru stanu cywilnego w chwili składania wniosku a znajdujących się w księgach stanu cywilnego urzędu do którego wniosek wniesiono- wydaje się w terminie  7 dni roboczych,
Odpisy aktów stanu cywilnego nie przeniesionych do rejestru stanu cywilnego w chwili składania wniosku nie  znajdujących się w księgach stanu cywilnego urzędu do którego wniosek wniesiono- wydaje się w terminie  10 dni roboczych,
Zaświadczenia o dokonanych w księgach wpisach lub ich braku: powinny być wydawane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż  w terminie 7 dni.
 

Forma załatwienia sprawy :

- osobiście, drogą pocztową, za pomocą patformy ePUAP

Miejsce złożenia i odbioru dokumentów :

- wniosek o wydanie odpisu lub zaświadczenia składa się w dowolnym urzędzie stanu cywilnego na terenie całego kraju.

Sprawę prowadzi / informacji udziela:

- pracownicy Urzędu Stanu Cywilnego, Urząd MiG Bogatynia, ul. Daszyńskiego 1, 59-920 Bogatynia, parter, pokój nr 6,
   tel. 075 77 25 250, 75 77 25 252 75 77 25 253.
   e-mail:usc@bogatynia.pl

Podstawa prawna:


Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r .- Prawo o aktach stanu cywilnego ( Dz.U. 2021 r., poz.709 ze zm.),

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz.U. 2021, poz. 735 ).