UCHWAŁA Nr XLII/352/12
RADY GMINY I MIASTA BOGATYNIA
z dnia 22 czerwca 2012 roku

w sprawie zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze każdego roku budżetowego.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001r. Dz. U. Nr 142 poz. 1591  z późn. zm.), oraz art. 266 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1240 z późniejszymi zmianami.) Rada Gminy i Miasta Bogatynia uchwala, co następuje :

§ 1

Ustala się zakres i formę informacji przedstawianych przez Burmistrza Miasta i Gminy w Bogatyni o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze każdego roku budżetowego, która obejmuje:

1.Część wstępną – opisową, która zawiera ogólne dane dotyczące realizacji budżetu w wyżej wymienionym okresie,
2.Realizację dochodów budżetu w układzie tabelarycznym według pełnej klasyfikacji
budżetowej - dział, rozdział paragraf z wyszczególnieniem:
- dochody wg ważniejszych źródeł - dochody bieżące i dochody i majątkowe,
- opis realizacji dochodów budżetu z wyszczególnieniem tytułu wpływów,
3.Realizację wydatków budżetu w układzie tabelarycznym według pełnej klasyfikacji budżetowej – dział, rozdział, paragraf z wyszczególnieniem:
- opis realizacji wydatków budżetu z wyszczególnieniem zadań,
- wydatki inwestycyjne i majątkowe: plan i wykonanie,opis realizacji poszczególnych zadań, cel i zakres rzeczowy, źródła finansowania, ogółem poniesione nakłady na dzień………………………………………………………………………………….,
- wydatki związane z obsługą długu publicznego,
- dochody i wydatki budżetowe związane z realizacją zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień,
- dochody i wydatki budżetowe zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminom,
- wydatki realizowane przez jednostki pomocnicze gminy (sołectwa, samorządy osiedlowe ),
- ustalone przez Radę dotacje dla jednostek sektora finansów  publicznych  i jednostek spoza sektora finansów publicznych,
- wynagrodzenia i pochodnych od wynagrodzeń oraz wynagrodzenia bezosobowe w jednostkach organizacyjnych gminy,
- wydatki  na świadczenia na rzecz osób fizycznych,
- wydatki bieżące na programy z udziałem środków o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 i 3,
- wykonanie planu dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku dochodów i wydatków nimi sfinansowanych,
- informację o przychodach i rozchodach związanych z finansowaniem niedoboru lub rozdysponowaniem nadwyżki budżetowej oraz z prywatyzacją Skarbu Państwa i majątku jednostek samorządu terytorialnego na dzień………………….,
- wykonanie planu dochodów i wydatków związanych z ochroną środowiska.
4. Informację o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej, która winna zawierać:
- podstawowe dane z zakresu przebiegu i realizacji zadań, projektów i programów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu UE oraz innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi,
- podstawowe dane z zakresu przebiegu i realizacji zadań, projektów i programów realizowanych w ramach umów o partnerstwie publiczno-prawnym,
- podstawowe dane z zakresu przebiegu umów, których realizacja w roku budżetowym w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania gminy,
- identyfikacja zagrożeń realizacji wieloletniej prognozy finansowej, w tym wynikających z przebiegu i realizacji zadań, ze szczególnym uwzględnieniem wpływów tych zagrożeń na kształtowanie się prognozowanych deficytów/nadwyżek budżetów lat przyszłych, wysokość zadłużenia oraz spłat zadłużenia,
5. Informację o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowych instytucji kultury i samodzielnego publicznego  zakładu opieki zdrowotnej, która obejmuje:
a) w części tabelarycznej instytucje kultury oraz samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej wykazują plan po zmianach i wykonanie planu w szczegółowości;
przychody:
- stan środków na rachunkach na początek roku
- dotacje na wydatki bieżące
- dotacje na wydatki inwestycyjne
- stan należności, w tym: wymagalne
- przychody własne wg źródeł
- pozostałe przychody wg źródeł

koszty:
- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń
- zakup materiałów i wyposażenia
- zakup energii
- usługi obce
- remonty
- pozostałe wydatki
- stan zobowiązań, w tym wymagalne
- stan środków na rachunkach na dzień…………….r.

b) w części opisowej:
- instytucje kultury przedstawiają informacje obejmujące działalność statutową, zasady korzystania z obiektów, urządzeń kulturalnych, rodzaje organizowanych imprez kulturalnych i rekreacyjnych
- samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej przedstawia informację o realizacji zadań przez Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej tj. poszczególne oddziały szpitalne i podstawową opiekę zdrowotną.
6. Informację o przebiegu wykonania planu finansowego jednostek organizacyjnych gminy prowadzących gospodarkę finansową w formie zakładów budżetowych, która obejmuje część tabelaryczną w szczegółowości;
a) stan środków obrotowych na początek roku
b) przychody:
- dotacje na wydatki bieżące
- dotacje na wydatki inwestycyjne
- przychody własne wg źródeł
- pozostałe przychody wg źródeł
- stan należności, w tym: wymagalne
c) koszty:
- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń
- zakup materiałów i wyposażenia
- zakup energii
- usługi obce
- remonty
- pozostałe wydatki
- stan zobowiązań, w tym: wymagalne
d) stan środków obrotowych na dzień…………………………………………………..

§ 2

Traci moc Uchwała Nr LXXII/433/2010 Rady Gminy i Miasta w Bogatyni z dnia 27 maja 2010 roku w sprawie zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze każdego roku budżetowego.

§ 3

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy w Bogatyni.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Przewodniczący
Rady Gminy i Miata
Patryk Stefaniak