Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Gmina Bogatynia

Kolorowy pasek

Sporządzenie testamentu allograficznego (urzędowego)

 

Niezbędny formularz, karta usług:

Klauzula

Wniosek

Protokół

 

Procedura załatwienia sprawy:

W celu sporządzenia testamentu allograficznego należy złożyć wniosek. Pracownik urzędu kontaktuje się z wnioskodawcą w celu ustalenia terminu sporządzenia testamentu. Testament  allograficzny  nie może być sporządzony przez osoby głuche lub nieme. Świadkiem nie może być osoba: nie mająca pełnej zdolności do czynności prawnej (małoletnia lub ubezwłasnowolniona), niewidoma, głucha lub niema, nie mogąca czytać i pisać, nie władająca językiem, w którym spadkodawca składa swoje oświadczenie oraz skazana za fałszywe zeznania. Nie może to być również osoba dla której w tym testamencie została przewidziana jakakolwiek korzyść, a także małżonek tej osoby, jej krewni i powinowaci I i II stopnia oraz osoby pozostające z nią w stosunku przysposobienia. Spisanie i podpisanie protokołu na okoliczność sporządzenia testamentu allograficznego, tj. złożenia oświadczenia ostatniej woli spadkodawcy w trybie art. 951 Kodeksu cywilnego.


Wymagane dokumenty:
Do wglądu:
1. Dowód osobisty spadkodawcy
2. Dowody osobiste świadków

Wysokość opłaty: 
Opłata skarbowa w wysokości 22,00 zł

Sposób wniesienia opłaty:
Opłatę można wnieść w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Bogatynia, ul. Daszyńskiego 1, parter
lub wpłacić na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy, ul. Daszyńskiego1, 59-920 Bogatynia,
Nr rachunku: 05 1020 2137 0000 9302 0118 1908

Termin załatwienia sprawy:
W dniu stawienia się spadkodawcy i świadków (po telefonicznym uzgodnieniu terminu).
Nie później niż w ciągu 14 dni od dnia zgłoszenia zamiaru sporządzenia testamentu allograficznego.

Forma załatwienia sprawy: pisemna

Miejsce złożenia wniosku:  
Kancelaria Urzędu parter, pok. nr 5
Urząd Miasta i Gminy
59-920 Bogatynia
ul. Daszyńskiego 1

Wniosek można przesłać pocztą elektroniczną na adres e-mail: umig@bogatynia.pl

Godziny pracy urzędu:
poniedziałek  7:30- 17:00
wtorek- czwartek 7:30 - 15:30
piątek 7:00 - 14:00
Miejsce  odebrania dokumentów: po podpisaniu protokołu testamentu

Sprawę prowadzi: Wydział Administracyjny

Informacji udziela:  
Magdalena Kutz - Inspektor, tel. 75 77 25 170
e-mail:
magda.kutz@bogatynia.pl
Wydział Administracyjny,
Urząd Miast i Gminy w Bogatyni przy ul. Daszyńskiego 1

Podstawa prawna:
Art. 951 § 1 i 2 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny

Załączniki

protokół (33kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
wniosek testament (77.5kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
klauzula informacyjna testament (24.3kB) Zapisz dokument Pokaż dokument

Metadane

Źródło informacji:Grażyna Staliś
Data utworzenia:2013-02-14 13:55:02
Wprowadził do systemu:Grażyna Staliś
Data wprowadzenia:2013-02-14 13:55:10
Opublikował:Anetta Bednarek
Data publikacji:2013-02-14 15:30:48
Ostatnia zmiana:2019-10-30 08:55:19
Ilość wyświetleń:2414

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij