
Sprzedaż lokali mieszkalnych lub użytkowych oraz nieruchomości niezabudowanych w drodze przetargu
Nazwa sprawy:
Sprzedaż lokali mieszkalnych lub użytkowych oraz nieruchomości niezabudowanych w drodze przetargu
Opis procedury załatwienia sprawy:
Burmistrz Miasta i Gminy Bogatynia podaje do publicznej wiadomości wykazy nieruchomości przeznaczonych do zbycia ( sprzedaż lokali na własność , sprzedaż gruntu na własność lub oddanie w użytkowanie wieczyste) poprzez:
-wywieszanie wykazów na tablicy ogłoszeń przy urzędzie ( ul. Daszyńskiego 1)
- umieszczenie informacji na stronach internetowych urzędu
- ogłoszenie w prasie lokalnej o wywieszeniu wykazu nieruchomości.
Po upływie 6 tygodni od dnia wywieszenia ogłoszenia wykazów nieruchomości ogłaszany jest przetarg.
Ogłoszenie o przetargu podaje się do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie ogłoszenia o przetargu na tablicy ogłoszeń przy siedzibie urzędu, zamieszczenie na stronach internetowych urzędu i opublikowanie w prasie jeżeli wartość nieruchomości przekracza 10.000,00 euro.
W przetargu mogą brać udział osoby prawne i fizyczne pod warunkiem wpłacenia wadium w wysokości i terminie określonym w ogłoszeniu o przetargu.
Osoba ustalona w wyniku przetargu jako nabywca nieruchomości, zobowiązana jest do uiszczenia opłaty za nabywaną nieruchomość przed podpisaniem aktu notarialnego przenoszącego prawo własności lub użytkowania wieczystego gruntu.
Wymagane dokumenty:
- oferta (w przypadku przetargu pisemnego),
- dowód uiszczenia wadium
Opłaty:
Wadium ustalane jest każdorazowo dla danej nieruchomości, informacja o jego wysokości umieszczana jest w ogłoszeniu o przetargu .
Wadium- konto Urzędu Miasta i Gminy w Bogatyni – Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A. Oddział w Bogatyni , Nr rachunku 21 1020 2137 0000 9902 0118 2005
Opłatę wnosi się w kasie lub na bankowy rachunek urzędu nr 05 1020 2137 0000 9302 0118 1908
Termin załatwienia sprawy: do 8 miesiąca
Forma załatwienia sprawy: protokół uzgodnień stanowiący podstawę zawarcia umowy kupna-sprzedaży w formie aktu notarialnego.
Miejsce złożenia dokumentów:
Kancelaria Urzędu
ul. Daszyńskiego 1
parter
Miejsce odbioru dokumentów:
-protokół uzgodnień -Wydział Nieruchomości i Zagospodarowania Przestrzennego ul.1 Maja 29 Bogatynia
-akt notarialny - Kancelaria Notarialna w Bogatyni przy ul. Daszyńskiego 19/3
Sprawę prowadzi / informacji udziela:
Elżbieta Pawłowicz- główny specjalista,
tel.: 75 77 25 343
e-mail: ela.pawlowicz@bogatynia.pl
Edyta Byczek -główny specjalista,
tel.: 75 77 25 342
e-mail: edyta.byczek@bogatynia.pl
Monika Dankowska - główny specjalista
tel. 75 77 25 341 e-mail: monika.dankowska@bogatynia.pl
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
- Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964r. kodeks cywilny
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
- Ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 września 2004r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości
Godziny pracy urzędu:
poniedziałek 7.30 – 17.00
wtorek - czwartek 7.30 - 15.30
piątek 7.30 - 14.00
![]() |
![]() |
![]() |
Metadane
Źródło informacji: | Lucyna Pędrak |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Katarzyna Pęcherzewska |
Data wprowadzenia: | 2013-12-09 12:28:45 |
Opublikował: | Lucyna Pędrak |
Data publikacji: | 2013-12-09 12:30:25 |
Ostatnia zmiana: | 2021-02-26 12:20:53 |
Ilość wyświetleń: | 4239 |