Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Gmina Bogatynia

Kolorowy pasek

Zgłoszenie informacji o zawieszeniu działalności gospodarczej do CEIDG

Nazwa sprawy: Zgłoszenie informacji o zawieszeniu działalności gospodarczej do CEIDG

Wniosek o wpis informacji o zawieszeniu działalności gospodarczej może złożyć przedsiębiorca, który nie zatrudnia pracowników, najpóźniej w dniu do kiedy rozpoczyna zawieszenie,  na okres od 30 dni do 24 miesięcy. Aby wznowić działalność gospodarczą, przedsiębiorca jest obowiązany złożyć wniosek o wznowienie wykonywania działalności gospodarczej. Okres zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej nie może trwać dłużej niż 24 miesiące, jeżeli do wpisu nie zostanie zgłoszona informacja o wznowieniu lub wpis nie zostanie wykreślony na wniosek przedsiębiorcy, Minister Gospodarki w drodze decyzji administracyjnej wykreśla wpis z CEIDG.

Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:

wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej  - CEIDG-1 (wniosek główny)
ważny dokument tożsamości (dowód osobisty, paszport).
w przypadku składania wniosku przez pełnomocnika wpisanego do rejestru pełnomocników, pełnomocnik musi okazać się ważnym dokumentem tożsamości.
Jeżeli sprawę w imieniu Przedsiębiorcy załatwia pełnomocnik nie wpisany do rejestru pełnomocników w CEIDG, musi posiadać oryginał ważnego pełnomocnictwa w zakresie którego wpisane jest upoważnienie do zgłoszenia informacji o zawieszeniu działalności gospodarczej w CEIDG. Pełnomocnik również musi posiadać ważny dokument tożsamości, którego seria i numer widnieje w pełnomocnictwie.
Wniosek może być przesłany listem poleconym, ale własnoręczność podpisu wnioskodawcy musi być potwierdzona notarialnie.

Wniosek można złożyć elektronicznie na portalu CEIDG (www.firma.gov.pl) posiadając podpis elektroniczny lub poprzez zaufany profil. Wszelkie informacje o takich możliwościach składania wniosku dostępne są na portalu CEIDG (www.firma.gov.pl)

Wniosek można  pobrać ze strony internetowej  www.firma.gov.pl  (na tej stronie można go również wypełnić elektronicznie, wydrukować i przynieść do Urzędu Miasta i Gminy w Bogatyni ul. Daszyńskiego 13 pok. 8).

Opłaty: bez opłat

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Organ gminy potwierdza tożsamość wnioskodawcy składającego wniosek, potwierdza za pokwitowaniem przyjęcie wniosku i przekształca wniosek w formę dokumentu elektronicznego  potwierdzonego podpisem elektronicznym i przesyła do CEIDG w imieniu Przedsiębiorcy nie później niż następnego dnia roboczego od dnia jego otrzymania.

Tryb odwoławczy: nie przysługuje

Miejsce złożenia dokumentów:

 Osobiście w Wydziale Gospodarki Gruntami i Handlu,
ul. Daszyńskiego 13,
I piętro, pokój nr 8.

Miejsce odbioru dokumentów:

Bez odbioru, wydruk indywidualny ze strony internetowej www.firma.gov.pl

Sprawę prowadzi/ informacji udziela:

Lucyna Graczyk-Ciupa - inspektor ds. działalności gospodarczej 
tel.: 75 77 25 181
e-mail:lucyna.graczyk@bogatynia.pl

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (jedn. tekst Dz. U.z 2013 r. poz. 672 z późn.zm.). 

Godziny pracy urzędu:

poniedziałek 7.30 – 17.00
wtorek - czwartek 7.30 - 15.30
piątek 7.30 - 14.00


 

Metadane

Źródło informacji:Lucyna Pędrak
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Katarzyna Pęcherzewska
Data wprowadzenia:2013-12-09 12:40:07
Opublikował:Lucyna Pędrak
Data publikacji:2013-12-09 12:50:41
Ostatnia zmiana:2014-10-13 13:02:28
Ilość wyświetleń:941

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij