
Zmiana zezwolenia na wykonywanie regularnych specjalnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym
Nazwa sprawy:
Zmiana zezwolenia na wykonywanie regularnych specjalnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym
Opis procedury załatwienia sprawy:
Przedsiębiorca składa wniosek o zmianę zezwolenia , do którego wydaje się wypis lub wypisy z zezwoleń na każdy pojazd podany we wniosku.
Wymagane dokumenty:
- informację określającą grupę osób, która będzie uprawniona do korzystania z przewozu,
- proponowany rozkład jazdy uwzględniający przystanki, godziny odjazdów środków transportowych, długość linii komunikacyjnej, podaną w kilometrach, i odległości miedzy przystankami, kursy oraz liczbę pojazdów niezbędnych do wykonywania codziennych przewozów, zgodnie z rozkładem jazdy,
- schemat połączeń komunikacyjnych z zaznaczoną linią komunikacyjną i przystankami,
- potwierdzenie uzgodnienia zasad korzystania z obiektów dworcowych i przystanków, dokonanego z właścicielami lub zarządzającymi,
-dowód uiszczenia opłaty.
Opłaty:
Opłata administracyjna za wydanie zezwolenia:
- do 1 roku - 50,00 zł
- do 2 lat - 75,00 zł
- do 3 lat - 100,00 zł
- do 4 lat - 125,00 zł
- do 5 lat - 150,00 zł
Za wydanie wypisu z zezwolenia na każdy pojazd zgłoszony we wniosku o udzielenie zezwolenia pobiera się opłatę w wysokości 1% opłaty jak za wydanie zezwolenia,
Za wydanie wypisu z zezwolenia na każdy pojazd nie zgłoszony we wniosku o udzielenie zezwolenia, jeżeli zgłoszenie każdego pojazdu nie wymaga wydania nowego lub zmiany zezwolenia pobiera się opłatę w wysokości 11% jak za wydanie zezwolenia
Opłatę wnosi się w kasie lub na bankowy rachunek urzędu nr 05 1020 2137 0000 9302 0118 1908 przed wydaniem zezwolenia
Termin załatwienia sprawy: do 1 miesiąca
Forma załatwienia sprawy: zezwolenie wraz z wnioskowaną liczbą wypisów
Miejsce złożenia dokumentów:
Biuro Obsługi Interesanta
ul. Daszyńskiego 1
parter pokój 5
Miejsce odbioru dokumentów:
osobiście w Wydziale Gospodarki Gruntami i Handlu,
ul. Daszyńskiego 13
I piętro, pokój 9
Sprawę prowadzi / informacji udziela:
Ewa Jermak- inspektor ds. obrotu nieruchomości i transportu
tel.: 757725184
e-mail: ewa.jermak@bogatynia.pl
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (jedn. tekstDz. U. 2013 r. poz. 1414 z późn. zm. )
- Ustawa z dnia 5 kwietnia 2013 r. o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz ustawy o czasie pracy kierowców ( DZ.U z 2013 r. poz.567 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 19 stycznia 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydawanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz.U. z 2012 r. poz. 97).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (jedn. tekst Dz. U. 2013 r. poz. 267)
Godziny pracy urzędu:
poniedziałek 7.30 – 17.00
wtorek - czwartek 7.30 - 15.30
piątek 7.30 - 14.00
![]() |
![]() |
![]() |
Metadane
Źródło informacji: | Lucyna Pędrak |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Katarzyna Pęcherzewska |
Data wprowadzenia: | 2013-12-09 12:42:18 |
Opublikował: | Lucyna Pędrak |
Data publikacji: | 2013-12-09 12:50:20 |
Ostatnia zmiana: | 2014-12-01 16:00:47 |
Ilość wyświetleń: | 1013 |