URZĄD MIASTA I GMINY W BOGATYNI OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

podinspektora ds. ochrony środowiska

  1. Wymagania niezbędne:
    1. Obywatelstwo polskie,
    2. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
    3. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
    4. Niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie lub przestępstwo skarbowe umyślne,
    5. Nieposzlakowana opinia,
    6. Wykształcenie wyższe: preferowane - ochrona środowiska,
    7. Minimum 3-letni staż pracy lub 3-letnia działalność gospodarcza o charakterze zgodnym z wymaganiami na danym stanowisku, 
    8. Znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego (w zakresie niezbędnym dla realizacji zadań na danym stanowisku), 
    9. Znajomość przepisów ustaw:
      1. o samorządzie gminnym,
      2. Prawo ochrony środowiska,
      3. o ochronie przyrody,
      4. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
      5. Prawo wodne,
      6. o utrzymaniu porządku i czystości w gminach, 
      7. o odpadach, 
      8. o ochronie gruntów rolnych i leśnych,
      9. o ochronie zwierząt,
      10. o publicznym transporcie drogowym.
  2. Wymagania dodatkowe (będące przedmiotem oceny):
    1. Zdolność analitycznego myślenia, samodzielność,
    2. Umiejętność czytania i interpretowania przepisów,
    3. Umiejętność sprawnej organizacji pracy własnej,
    4. Komunikatywność, umiejętność pracy w zespole,
    5. Rzetelność, cierpliwość i pracowitość,
    6. Dobra znajomość obsługi komputera,
       
  3. Zakres wykonywanych zadań głównych na stanowisku:
    1. Prowadzenie spraw związanych z ochroną środowiska w tym kontroli z zakresu przestrzegania ochrony środowiska, udział w wizjach w terenie w przedmiotowych sprawach.
    2. Wdrażanie programu ochrony środowiska.
    3. Prowadzenie sprawozdawczości, ankiet dotyczących ochrony środowiska.
    4. Przygotowywanie i rozliczanie umów wynikających z zakresu obowiązków oraz wniosków o zamówienie publiczne.
    5. Współpraca z innymi organami ochrony środowiska oraz strażą miejską.
    6. Przygotowywanie projektów uchwał RM  wynikających z zakresu obowiązków.
    7. Realizowanie zadań wynikających z regulaminu  utrzymywania czystości i porządku w gminach.
    8. Realizacja zadań związanych z ochroną powietrza przed emisją  i  imisją zanieczyszczeń pyłowych i gazowych do atmosfery, prowadzenie spraw mających na celu wdrożenie programu ograniczenia niskiej emisji w mieście i gminie Bogatynia.
    9. Monitorowanie procesu osiągania dobrego stanu wód oraz ekosystemów wodnych na terenie gminy w oparciu o założenia Planu Gospodarowania Wodami (PGW) oraz Programu Wodno-Środowiskowego (aPWŚK) dorzecza środkowej Odry.
    10. Prowadzenie zadań w zakresie edukacji ekologicznej i koordynacja akcji proekologicznych.
    11. Realizacja zadania zapobiegania bezdomności zwierząt i opieki nad zwierzętami poprzez nadzór merytoryczny i współpracę z podmiotem prowadzącym schronisko dla zwierząt oraz prowadzenie usług związanych z utylizacją zwłok zwierząt i ich części.
    12. Występowanie do Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska o podjęcie odpowiednich działań będących w jego kompetencji, jeżeli w wyniku kontroli stwierdzone zostanie naruszenie przez kontrolowany podmiot przepisów o ochronie środowiska lub występuje uzasadnione podejrzenie, że takie naruszenie mogło nastąpić, przekazując dokumentacje sprawy.
    13. Udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie na pisemny wniosek strony w ramach zakresu obowiązków.
    14. Współudział w prowadzeniu spraw związanych z lokalizacją przystanków, w tym: zasady korzystania z przystanków, których właścicielem jest Gmina Bogatynia, informacje o pojazdach, które zostały objęte zezwoleniem udzielonym przewoźnikom, oświadczenia przewoźników o ilości zatrzymań środków transportu, dane wnioskodawców (nazwa i adres), umowy zawarte pomiędzy Gminą a przewoźnikami. Regulamin korzystania z przystanków komunikacyjnych.
       
  4. Warunki pracy na stanowisku:

    Praca z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń biurowych.

    Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia jest niższy niż 6 %.
     
  5. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
    1. list motywacyjny oraz CV zawierające oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych  do realizacji procesu naboru zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.2014.1182 ze zm.);
    2. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
    3. kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe;
    4. kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie innych umiejętności;
    5. oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
    6. oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych;
    7. kserokopie świadectw pracy.

        Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w Biurze Obsług Interesanta Urzędu Miasta i Gminy w Bogatyni ul. Daszyńskiego 1, 59-920 Bogatynia w zaklejonej kopercie z dopiskiem: "Nabór na wolne stanowisko urzędnicze podinspektora ds. ochrony środowiska" w terminie do dnia 26.06.2015r.

        Dokumenty aplikacyjne winny być opatrzone klauzulą: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014r. poz.1182 z późn. zm.). oraz ustawą z dn. 21.11.2008r o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014r. Nr 1202). Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po określonym terminie, nie będą rozpatrywane.

        Informacja o wyniku naboru będzie niezwłocznie umieszczona po przeprowadzonym naborze na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.bogatynia.pl) oraz na tablicy informacyjnej przy siedzibie Urzędu Miasta  i Gminy w Bogatyni ul. Daszyńskiego 1, 59-920 Bogatynia.