Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Gmina Bogatynia

Kolorowy pasek

Wymeldowanie z miejsca pobytu stałego lub czasowego

Wymeldowanie z miejsca pobytu stałego lub czasowego

Opis procedury:

Osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego albo opuszcza miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu obowiązana jest wymeldować się najpóźniej w dniu opuszczenia tego miejsca. W zastępstwie osoby obowiązanej do wymeldowania się czynności tych może dokonać jego pełnomocnik legitymujący się pełnomocnictwem. Za osobę nie posiadającą pełnej zdolności do czynności  prawnych obowiązek wymeldowania dokonuje  jej przedstawiciel  ustawowy  lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.

Wymagane wnioski i dokumenty: 

  1. Formularz ,,Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego" lub ,,Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego"
  2. Dowód osobisty lub paszport
  3. W przypadku cudzoziemców - ważny dokument podróży lub inny ważny dokument potwierdzający jego tożsamość oraz obywatelstwo lub kartę pobytu

Uwagi:

Obywatel polski, który opuszcza miejsce pobytu stałego albo opuszcza miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu obowiązany jest wymeldować się.

Obywatel polski dokonuje wymeldowania z miejsca pobytu stałego albo z miejsca pobytu czasowego:

  1. w formie pisemnej na formularzu w organie gminy właściwym dla dotychczasowego miejsca pobytu, przedstawiając do wglądu dowód osobisty lub paszport, albo
  2. w formie dokumentu elektronicznego na formularzu umożliwiającym wprowadzenie danych do systemu teleinformatycznego organu gminy, pod warunkiem otrzymania przez osobę urzędowego poświadczenia odbioru.

Obywatel polski może wymeldować się z miejsca pobytu stałego lub czasowego dokonując zameldowania w nowym miejscu pobytu.

Powyższe zasady dotyczą również cudzoziemców.

Obywatel polski, który wyjeżdża z kraju z zamiarem stałego pobytu poza granicami RP, jest obowiązany zgłosić swój wyjazd (skutkuje to wymeldowaniem z miejsca pobytu stałego i czasowego). Jeżeli wyjazd następuje bez zamiaru stałego pobytu za granicą, na okres dłuższy niż 6 miesięcy, należy zgłosić swój wyjazd oraz powrót. Zgłoszenie zgonu, dokonane w urzędzie stanu cywilnego zgodnie z przepisami prawa o aktach stanu cywilnego, zastępuje wymeldowanie osoby zmarłej z miejsca pobytu stałego i czasowego. Obowiązku meldunkowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu lub paszportu.

Opłaty:

Nie pobiera się opłat za dokonanie czynności meldunkowych.

  1. W przypadku kiedy wymeldowania dokonuje pełnomocnik - opłata wynosi 17,00 zł za udzielone pełnomocnictwo.
    Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
  1. Osoba zgłaszająca wymeldowanie z miejsca pobytu stałego lub czasowego może otrzymać na swój wniosek zaświadczenie potwierdzające dokonanie obowiązku meldunkowego - opłata skarbowa wynosi 17,00 zł

    Płatne w kasie Urzędu Miasta i Gminy Bogatynia, ul. Daszyńskiego 1, bądź na bankowy rachunek urzędu - PKO BP SA oddział Bogatynia 05 1020 2137 0000 9302 0118 1908

Termin  załatwiania sprawy: niezwłocznie, z chwilą przyjęcia zgłoszenia wymeldowania

Forma  załatwiania sprawy: pisemna

Miejsce złożenia dokumentów: Wydział Spraw Obywatelskich i Współpracy Transgranicznej, ul. Daszyńskiego 13, pokój nr 4 (parter)

Miejsce odebrania dokumentów: Wydział Spraw Obywatelskich i Współpracy Transgranicznej, ul. Daszyńskiego 13, pokój nr 4 (parter)

Sprawę prowadzi / Informacji udziela:
Ewa Piszczek- inspektor ds. ewidencji ludności
Marta Nych -podinspektor  ds. ewidencji ludności
tel. 75 7725225; 75 7725224
e-mail: obywatelski@bogatynia.pl

Podstawa prawna: 

  1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności ( Dz. U.z 2017 r.,poz. 657 z późn.zm.);
  2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U z 2017 r., poz. 2411)
  3. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U z 2017 r. poz. 570)

Wymagane formularze:

  1. Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego
  2. Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego
  3. Zgłoszenie wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej
  4. Zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej
  5. Pełnomocnictwo

Załączniki

Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego (134kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pbytu czasowego (138.2kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
Zgłoszenie wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej (145.1kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
Zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej trwającego dłużej niż 6 miesięcy (140.9kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
Pełnomocnictwo (182.9kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Gminę Bogatynia (187.1kB) Zapisz dokument Pokaż dokument

Metadane

Podmiot udostępniający:UMiG Bogatynia
Źródło informacji:Iwona Czajkowska-Dżoga
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Małgorzata Wichlińska
Data wprowadzenia:2016-08-12 12:28:34
Opublikował:Małgorzata Wichlińska
Data publikacji:2016-08-12 12:36:18
Ostatnia zmiana:2018-07-26 11:36:41
Ilość wyświetleń:382

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij