ZARZĄDZENIE Nr  18/2017

Burmistrza Miasta i Gminy Bogatynia

z dnia 01 marca 2017 r.

 

zmieniające zarządzenie w sprawie wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego 

Urzędu Miasta i Gminy w Bogatyni

 

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U.2016.446 z dnia 2016.04.04.) zarządzam, co następuje:

 

§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miasta i Gminy w Bogatyni, stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr 156/12 Burmistrza Miasta i Gminy Bogatynia z dnia 05 grudnia 2012 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy w Bogatyni (tekst jednolity Zarządzenie Nr 53/16 Burmistrza Miasta i Gminy Bogatynia z dnia 09.06.2016 r. zmieniające zarządzenie w sprawie wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy w Bogatyni, zmieniony Zarządzeniem Nr 80/16 Burmistrza Miasta i Gminy Bogatynia z dnia 02.09.2016r., Zarządzeniem Nr 87/16 Burmistrza Miasta i Gminy Bogatynia z dnia 21.09.2016r., Zarządzeniem Nr 91/16 Burmistrza Miasta i Gminy Bogatynia z dnia 13.10.2016r., Zarządzeniem Nr 102/16 Burmistrza Miasta i Gminy Bogatynia z dnia 18.11.2016r. oraz Zarządzeniem Nr 6/16 Burmistrza Miasta i Gminy Bogatynia z dnia 17.01.2017r.) wprowadza się następujące zmiany:

            1.      W rozdziale I § 3 ustęp 3 punkt 1 otrzymuje brzmienie:

"Kierownik Biura Rady Miejskiej"

2.      W rozdziale II § 4 ustęp 1 punkt 24 otrzymuje brzmienie:

"Sprawuje ogólny nadzór nad funkcjonowaniem komórek organizacyjnych urzędu oraz samodzielnych stanowisk pracy i bezpośrednio koordynuje działalność Wydziału Gospodarki Gruntami i Handlu, Biura Burmistrza, Biura Rady Miejskiej, Urzędu Stanu Cywilnego, Działu Kontroli, audytora wewnętrznego, Doradcy Burmistrza oraz Samodzielnym Stanowiskiem - pełnomocnikiem Burmistrza ds. ochrony środowiska i naliczania opłat środowiskowych."

 

3.      W rozdziale II § 4 ustęp 2 punkt 2 otrzymuje brzmienie:

"Zastępca Burmistrza ds. Polityki Regionalnej w zakresie powierzonych mu obowiązków sprawuje bezpośredni nadzór nad: Wydziałem Polityki Społecznej i Świadczeń Socjalnych, Wydziałem Edukacji, Kultury i Komunikacji Społecznej, Samodzielnymi Stanowiskami ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Pomocy Rodzinie."

4.      W rozdziale II § 4 ustęp 3 otrzymuje brzmienie:

"Sekretarz Gminy - zatrudniony na podstawie umowy o pracę

1)                  Stosunek pracy nawiązuje się z chwilą zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. Czynności w sprawach z zakresu prawa pracy dokonuje Burmistrz Miasta i Gminy.

2)                  Wykonuje funkcje kierownika administracyjnego urzędu miasta i gminy.

3)                  Sprawuje bezpośredni nadzór nad Kancelarią Urzędu.

4)                  Nadzoruje pracę Wydziału Spraw Obywatelskich i Współpracy Transgranicznej, Gminnego Centrum Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności, Wydziału Organizacyjno - Prawnego oraz Samodzielnego stanowisko BHP i PPOŻ.

5)                  Informuje Burmistrza o konieczności dokonywania zmian personalnych.

6)                  Planuje koszty utrzymania urzędu i rozlicza się z wydatków przewidzianych na ten cel w budżecie gminy.

7)                  Wykonuje obowiązki w granicach udzielanego przez Burmistrza pełnomocnictwa.

8)                  W granicach upoważnienia Burmistrza (kierownika urzędu) wykonuje w jego imieniu zadania, a w szczególności z zakresu zapewnienia właściwej organizacji pracy urzędu oraz realizowanie polityki zarządzania zasobami ludzkimi.

9)                  Pełni stały nadzór nad funkcjonowaniem urzędu.

10)              Współpracuje z sołectwami.

11)              Przedstawia Burmistrzowi propozycje powierzania określonych czynności pracownikom a w szczególności tych, których w dniu opracowania regulaminu nie powierzono nikomu i których konieczność wykonania nastąpi w czasie przyszłym.

12)              Współpracuje z sąsiednimi gminami.

13)              Przyjmuje ustne oświadczenia ostatniej woli spadkodawcy.

14)              Przyjmuje pisma sądowe i prokuratorskie w wypadku braku możliwości doręczenia ich adresatowi w miejscu zamieszkania.

15)              (skreślony)

16)              Wykonuje inne czynności powierzone mu na podstawie art. 33 ust. 4 ustawy o samorządzie gminnym."

 

 

5.      Rozdział II § 4 ustęp 6 skreśla się punkt 5.

6.      W rozdziale IV § 7 punkt 9 otrzymuje brzmienie:

"Biuro Rady Miejskiej SBR"

7.      Rozdział IV § 7 skreśla się punkt 30.

8.      W rozdziale IV § 8 punkt 6 otrzymuje brzmienie:

"Kierownik Biura Rady Miejskiej"

 

9.      W rozdziale V § 10 ustęp 7 punkt 26 otrzymuje brzmienie:

"Realizacja programu "Rodzina 500+" w zakresie przyznawania i ustalania prawa do świadczenia, sporządzania listy wypłat oraz sprawozdań."

 

10.  W rozdziale V § 10 ustęp 9 otrzymuje brzmienie:

"Biuro Rady Miejskiej realizuje zadania z zakresu:

1)   Obsługi merytorycznej oraz organizacyjno - technicznej rady, jej komisji, klubów radnych i rad osiedlowych oraz rad sołeckich.

2)         Prac kancelaryjno-technicznych.

3)         Spraw z zakresu ochrony informacji niejawnych.

4)         Nadzoru nad działalnością Multufunkcyjnego Centrum Trójstyku w Bogatyni oraz świetlic wiejskich w zakresie zapewnienia ich prawidłowego funkcjonowania oraz organizacji spotkań mieszkańców."

 

11.  Rozdział V § 10 skreśla się ustęp 28.

 

12.  W rozdziale V § 10 ustęp 31 otrzymuje brzmienie:

"Kancelaria Urzędu realizuje zadania z zakresu

1) obsługi interesantów:

a) przyjmowanie korespondencji, udzielanie niezbędnych informacji w zakresie załatwianych spraw oraz kierowanie do właściwych wydziałów lub pracowników,

b) umawianie interesantów na spotkanie z Burmistrzem,

c) wydawanie formularzy druków obowiązujących w urzędzie."

 

13.  W rozdziale VIII § 23 ustęp 4 otrzymuje brzmienie:

"Po zaakceptowaniu przez Burmistrza przygotowane projekty uchwał przedkładane są w Biurze Rady Miejskiej."

 

14.  W rozdziale VIII § 23 ustęp 5 otrzymuje brzmienie:

"Biuro Rady Miejskiej podjęte uchwały przekazuje w terminie 7 dni od daty ich podjęcia właściwemu nadzorowi."

 

15.  W rozdziale VIII § 24 otrzymuje brzmienie:

"Uchwały przedłożone w Biurze Rady Miejskiej do rozpatrzenia przez radę wymagają uprzedniej opinii właściwej komisji stałej rady."

 

16.  W rozdziale IX § 26 ustęp 1 otrzymuje brzmienie:

"Centralną ewidencję aktów prawnych Rady prowadzi Biuro Rady Miejskiej."

 

17.  W rozdziale XI § 41 otrzymuje brzmienie:

"Biuro Rady Miejskiej prowadzi rejestr interpelacji, zapytań i wniosków radnych oraz rejestr wniosków komisji rady."

 

§ 2. Załącznik nr 2 do zarządzenia nr 156/2012 r. otrzymuje brzmienie jak w załączniku do niniejszego zarządzenia.

§ 3. Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.

§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

                                                                                 

 

                                                                     

                                                                                                       Burmistrz

                                                                                      Miasta i Gminy Bogatynia

 

                                                                                                           /-/

                                                                                      mgr Andrzej Grzmielewicz