Nazwa sprawy
Wpisanie do rejestru wyborców Wymagane dokumenty: 1. Wniosek o wpisanie do rejestru wyborców.
2. Kserokopia ważnego dokumentu stwierdzającego tożsamość.
3. Pisemna deklaracja, w której wnioskodawca podaje swoje imiona, nazwisko, obywatelstwo i adres stałego zamieszkania na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
4. Dokumenty potwierdzające stałe zamieszkiwanie pod określonym adresem.
5. Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość (do wglądu).
Uwagi:
1. Wymienione wyżej wymagane dokumenty składają :
- wyborcy stale zamieszkali na terenie gminy bez zameldowania na pobyt stały,
- wyborcy nigdzie niezamieszkali przebywający na terenie gminy,
- wyborcy stale zamieszkali na terenie gminy pod innym adresem niż adres ich stałego zameldowania,
2. Przed wydaniem decyzji o wpisie do rejestru wyborców Burmistrz Miasta I Gminy Bogatynia jest zobowiązany sprawdzić czy osoba wnosząca wniosek o wpisanie do rejestru wyborców spełnia warunki stałego zamieszkania na obszarze danej gminy. W tym celu prosimy o dołączenie dodatkowych dokumentów, które to potwierdzą- tytuł prawny do lokalu ( akt notarialny, umowa najmu mieszkania), potwierdzenie zameldowania na pobyt czasowy. Jednym ze sposobów udowodnienia faktu zamieszkiwania w danym miejscu, może być przedstawienieoświadczenia właściciela lub najemcy lokalu o tym, że wskazana osoba stale zamieszkuje w danym lokalu.
W przypadku, gdy dowodem na potwierdzenie stałego zamieszkiwania mają być zeznania świadków, należy ze świadkiem zgłosić się do tutejszego urzędu celem przesłuchania do protokołu.
3. Wniosek można złożyć w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. Wniosek o wpis do rejestru wyborców przesłany ePUAPEM nie zwalnia z obowiązku wykazania stałego zamieszkiwania pod określonym adresem na terenie gminy. Należy również dołączyć dodatkowe dokumenty, o których mowa wyżej.
Opłaty: brak
Termin załatwienia sprawy: 3 dni od daty złożenia wniosku
Forma załatwienia sprawy: pisemna
Tryb odwoławczy:
Od decyzji w sprawie odmowy wpisania do rejestru wyborców przysługuje prawo wniesienia skargi do właściwego miejscowo sądu rejonowego. Skargę wnosi się za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Bogatynia w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji.
Miejsce złożenia dokumentów:
Wydział Spraw Obywatelskich, ul. Daszyńskiego 13, pok. Nr 4
Miejsce odebrania dokumentów:
Wydział Spraw Obywatelskich, ul. Daszyńskiego 13, pok. Nr 4
Informacji udziela/ Sprawę prowadzi:
Ewa Piszczek- inspektor ds. ewidencji ludności
Marta Nych –podinspektor ds. ewidencji ludności ,
tel. 75 7725225; 75 7725224
e-mail: obywatelski@bogatynia.pl
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1319).